بازارآهن درگیر بازی نرخ ارز
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به تحلیل آهن پرایس در اخبار بازار آهن، اولین روز کاری هفته جاری را می توان با نگاهی به اتفاقات هفته گذشته آغاز کرد . بدین ترتیب در  هفته اخیر علیرغم نوسانات نرخ ارز که فاکتور مهمی در جریانات اقتصادی کشور می باشد، تغییرات محسوسی در سمت و سوی قیمت آهن آلات مشاهده نشد  و بازار آهن هم چنان به روند ثبات خود ادامه داد. اگرچه جمعی از سود جویان بازار با استفاده از اخبار ورود نخست وزیر ژاپن درهفته گذشته سعی بر این داشتند که بازار را با شوک افزایش قیمت ها مواجه کنند اما به علت عدم وجود تقاضای مصرفی و قدرت خرید  کافی در بازار موفق به تحقق این امر نشدند.اما  هم چنان دست از کارشکنی بر نداشته و سعی داشتند تا با  انعکاس خبر آسیب مشکوک دو کشتی نفت کش در دریای عمان و متعاقب آن افزایش حدودا ۴ درصدی قیمت جهانی نفت و هم چنین نتیجه ی دیدار نخست وزیر ژاپن با  رهبر انقلاب عاملی در بی نظمی  بازارهای  داخل کشور باشند از این رو  متعاقب این اتفافات، مجددا دلار در حاشیه بازار برای صعود بیشتر خیز برداشت.

طبق روال قابل پیشینی بازار؛ در واکنش به خبر افزایش نرخ دلار حاشیه بازار، سایر بازارهای موازی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفتند و فعالان بازار در واکنش به این تغییرات در ساعات پایانی روز  پنج شنبه دست به اقداماتی چون بستن فروش ها، کاهش تخفیفات  و یا افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ تومانی اغلب محصولات آهنی خود زدند و بازار را از حالت شفاف خود خارج کردند.

از این رو  کارشناسان معتقدند که بانک مرکزی  در روز جاری در اولین اقدام  خود با افزایش نرخ اسکناس دلار  در صرافی ها پا به میدان گذاشته و سپس به تدریج و همزمان با فروکش نمودن هیجانات به وجود آمده؛ مجددا به صورت پلکانی اقدام  به کنترل این روند خواهد نمود. بدین ترتیب اگر بازار در روز جاری با شیب ملایم افزایش قیمت ها مواجه گردد جای تعجب نیست و به آسانی می توان عدم پایداری آن را در بلند مدت متصور بود.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: